úpravy na autobusech od 1. 12. 2024 a na vlacích od 15. 12. 2024 

Počínaje platností nových jízdních řádů od 1. 12. 2024 budou na základě požadavků obcí, měst a cestujících a dále s ohledem na přepravní vazby a využití nabídky na jednotlivých trasách realizovány dopravní opatření, která zahrnou i komplexnější úpravu linkového vedení a tím změny časových poloh či nabídky přepravních relací v rámci širšího území.

Od 15. 12. 2024 budou v souvislosti s celostátní změnou upraveny vlakové linky. 

  

 

 

AUTOBUSY od 1. 12. 2024

 

Od 1. 12. 2024 vyjedou dopravci ve 35 oblastech na základě výsledků výběrových řízení realizovaných společně Středočeským krajem a hl. m. Prahou. Nové smlouvy uzavřené na 10 let přinášejí zejména zvýšení kvality v oblasti vozového parku, přísnější standardy kvality služby a také úpravy v jízdních řádech.

 

STŘEDOČESKÝ KRAJ

Sloučení linek

428 + 765      

Pod označením 765 přímé spojení v relaci Sibřina - Říčany - Jesenice

 

Posílení kapacity či provozu

338, 390        

V letní sezóně o víkendech plošné nasazení kloubových autobusů na všechny spoje

307, 360, 395, 754    

Posílení víkendového provozu

388, 406        

Posílení provozu garantovaným nasazením vozidel délky 15 m na vybrané spoje

349, 384, 393, 394, 395                    

Posílení provozu plošným nasazením vozidel délky 15 m na všechny spoje celotýdenně

316, 333, 337, 369, 371, 380, 398, 498, 499, 705    

Posílení provozu nasazením kloubových vozidel na všechny či vybrané spoje

327                             

Posílení provozu v úseku Osnice - Jesenice

334                             

Úprava trasy linky přes Dolní Břežany

354                             

Prodloužení o úsek Nehvizdy - Mochov a převedení části spojů z linky 398

370, 372                    

Posílení provozu v úseku Praha - Odolena Voda - Postřižín ve špičkách pracovní dnů, v sobotu a neděli

385                             

Celotýdenní posílení provozu v úseku Praha - Nupaky (- Říčany)

402                            

Posílení provozu nasazením vozidel délky 15 m na všechny spoje v pracovní dny a výrazné posílení provozu o víkendu v úseku Praha – Ostředek – Zruč n. S. – Zbraslavice

415                             

Zavedení zrychlených spojů ve špičkách pracovních dnů v úseku Zličín – Krupá

447                             

Linka nově obslouží část Voznice, Chouzavá (namísto linky 446)

528                            

Zavedení večerního provozu v pracovních dnech

531                            

Posílení školního spojení do Příbrami díky nasazení výhradně standardních vozů, nová školní posila v trase Hořovice – Příbram; zřízení večerního návozu do firem v Čenkově kolem desáté večerní ve směru Hořovice a zpřehlednění přestupních vazeb na 640 v Jincích

586                             

Zavedení víkendového provozu do Malíkovic

622                             

Prodloužení vybraných spojů v úseku Okoř - Velké Přílepy

639                             

Zavedení víkendového provozu na Dobříš; posílení večerního provozu do Hostomic

640                             

Zvýšení počtu přímých spojů na/z linky 641 pro přímé spojení do Berouna; zpřehlednění přestupů na/z 531 v Jincích

641                             

Zavedení večerního provozu v úseku Hořovice - Zdice

642                             

Nové spoje v souvislosti s večerním provozem linky 639

659                            

Posílení provozu v úseku Vlkančice - Stříbrná Skalice

688                             

Posílení provozu a prodloužení o úsek Nový Knín - Dobříš

748                             

Nová linka Bratřínov - Mníšek pod Brdy - Řitka (část původní linky 449)

755                            

Prodloužení víkendových spojů do Rabyně

770                            

Posílení provozu v úseku Benešov – Ostředek ve špičkách pracovních dnů

796                             

Posílení provozu v pracovní dny

 

Omezení provozu

587                             

Zrušení víkendového provozu (zajištěno linkou 580)

 

Změna označení linek

V souvislosti s potřebou uvolnit číselnou řadu pro nové linky zajišťující spojení regionu s hlavním městem Prahou dochází k přečíslování regionálních linek v číselné řadě 421 – 429. Další linky bylo nutné přečíslovat z důvodu zavádění nových mezikrajských spojení, aby nedocházelo k souběžnému provozu linek se shodným číselným označení na území jednoho kraje.

421 → 821

422 → 822

423 → 823

424 → 824

425 → 825

426 → 826

456 → 858

457 → 857

592 → 708 v nové trase Panenský Týnec – Zlonice - Slaný

841 → 750

 

Nástup všemi dveřmi

Od 1. 12. 2024 bude zkušebně rozšířen nástup všemi dveřmi na linkách:

481      Soběšín - Uhlířské Janovice - Kutná Hora – Čáslav

785      Kácov - Malešov - Kutná Hora – Kolín

805      Zruč nad Sázavou - Zbraslavice - Kutná Hora – Kolín

823      Jirny - Úvaly - Škvorec – Doubravčice

            (původně 423)    

858      Slaný - Koleč - Libčice nad Vltavou

(původně 456)    

 

Zkušební provoz pokračuje i nadále na linkách:

519      Sedlčany - Votice

705      Poděbrady - Kolín - Kutná Hora - Čáslav

 

ÚSTECKÝ KRAJ + MĚLNICKO + KLADENSKO

 

Zřízení přestupního uzlu v Nové Vsi, nové spojení Kladna s Roudnicí nad Labem, zavedení expresního spojení Kralupy nad Vltavou - Mělník

V zastávce „Nové Ves,u dálnice“ budou zavedeny v pracovní dny téměř každou hodinu (o víkendu v intervalu 120 -240 minut) garantované návaznosti mezi linkami 413, a 617 a 646. Bude zde umožněn všesměrný přestup mezi uvedenými linkami z obou směrů, tj. mezi 6 vozidly! Díky tomu vznikne řada nových spojení, případně dojde k obnově těch historických, např. Kladno – Mělník nebo Velvary - Litoměřice. Výrazně se taktéž zlepší a zrychlí dojíždění do Prahy obcím na hranici Středočeského a Ústeckého kraje.

 

413      Praha, Letňany - Nová Ves,u dálnice - Litoměřice

Změna časových poloh spojů, zavedeny garantované přestupy na linky 617 a 646.

 

617      Kladno - Slaný - Velvary - Nová Ves,u dálnice - Roudnice nad Labem

Nová trasa linky, v úseku Kladno - Slaný část spojů nahradí spoje linky 616, v úseku Slaný – Nová Ves linka vedena po trase současné linky 617 a v úseku Nová Ves – Roudnice nad Labem nahradí současnou linku 646. Trasa linky přes oblast Podřipska má i značný turistický potenciál, o víkendu jsou tak zavedeny 4 páry spojů v intervalu cca 240 minut.

 

646      Kralupy nad Vltavou - Veltrusy - Nová Ves,u dálnice - Mělník

Nová trasa linky pro expresní spojení Kralup nad Vltavou s jejich okresním městem Mělník; cestovní doba pouze 35 min. V provozu ve špičkách pracovních dní každou hodinu, v ostatních obdobích včetně víkendu každé dvě hodiny.

 

Další úpravy:

466      Mělník - Nelahozeves - Kralupy nad Vltavou

Linka nově vedena přes Nelahozeves, čímž dlouho požadované přímé spojení s okresním městem Mělník.

 

856      Zákolany - Kralupy nad Vltavou - Veltrusy - Nelahozeves - Velvary

Linka je nově prodloužena z Kralup nad Vltavou přes Veltrusy a Nelahozeves do Velvar, čímž zajistí v pracovní dny zcela nové spojení v této relaci, ve Velvarech zajištění přestupů pro spojení do Slaného a Kladna linkou 617.

 

Nové spojení Kladna s Litoměřicemi

V rámci posílení spojení Kladno - Slaný přes Smečno dochází k prodloužení linky 650 ze Slaného do Kladna, vznikne tak zcela nové přímé spojení Kladno – Smečno – Litoměřice. Linka bude v provozu v intervalu cca 60 minut ve špičkách pracovních dnů, v ostatních obdobích zhruba každé dvě hodiny. Kromě propojení Kladna s městy Bohušovice nad Ohří a Litoměřice, které má i turistický potenciál, vznikne nové rychlé a přímé spojení obcí severně od Slaného s Kladnem. Například spojení ze Zlonic do Kladna pouze cca za 40 minut.

 

Nové spojení do Chomutova

Na základě mezikrajské spolupráce se prodlužuje trasa linky 389 o úsek Louny – Chomutov, v daném úseku nahradí linku DÚK 701. Ta bude taktéž v úseku Žerotín – Louny nahrazena prodlouženou linkou 589, na níž bude většina spojů vedena přímo z/do Prahy (z Hořešovic jako linka 389). Obsluha obce Líský v rámci spojení do Pozdně zajištěna převážně linkou 588. Nově dochází ke zrychlení spojení Panenský Týnec – Chomutov, rozšíření provozu na relaci Louny – Postoloprty – Chomutov v okrajových časech, zavedení přímých spojení Postoloprty → Praha,  Žerotín, Hříškov a okolí → Slaný, Zichovce a Bílichov → Louny a většina spojů v relaci Praha - Chomutov bude zajištěna kapacitními autobusy délky 15 metrů.

 

MEZIKRAJSKÉ LINKY

 Jihočeský + Plzeňský kraj

407                  Posílení linky Praha, Smíchovské nádraží - Písek v pracovní dny a zavedení víkendového provozu až do Vodňan a Prachatic (tarif PID v úseku Praha – Čimelice)

416                  Nová linka Praha, Smíchovské nádraží - Blatná – Horažďovice – Sušice celotýdenně (tarif PID v úseku Praha – Horažďovice, tarif IDPK v úseku Sušice - Blatná)

428                  Nová linka Praha, Smíchovské nádraží - Strakonice celotýdenně, o víkendu až do Volyně a Vimperku (tarif PID v úseku Praha – Čimelice)

453, 455         Nový dopravní koncept v souvislosti s nasazením elektrobusů

456                  Nová linka Miličín - Šebířov - Mladá Vožice (tarif PID v celé trase)

457                  Nová linka Miličín -  Sudoměřice u Tábora  - Tábor (tarif PID v celé trase)

545, 546, 548 Rozšíření tarifní integrace, nově tarif PID až do Rokycan, Strašic a Zbirohu, tarif IDPK do Hořovic     

 

Královéhradecký + Liberecký kraj

Nové linky:

 

405                  Špindlerův Mlýn - Vrchlabí - Jilemnice - Nová Paka - Jičín - Mladá Boleslav – Praha, Černý Most;

tarif PID Praha – Jičín, IREDO Mladá Boleslav – Špindlerův Mlýn

tarif IDOL Jičín – Vrchlabí, Herlíkovice

425                  Praha, Černý Most - Městec Králové - Trutnov - Pec pod Sněžkou

pravidelný interval 120 minut v úseku Černý Most – Trutnov

do Pece p. S. v provozu jeden pár spojů o víkendech

možnost přestupu na regionální linky např. v Městci Králové, turistický potenciál např. o víkendu do ZOO ve Dvoře Králové; tarif PID Praha – Nový Bydžov, tarif IREDO Městec Králové – Pec pod Sněžkou

585                  Jičín - Kopidlno – Poděbrady

tarif PID i IREDO v celé trase

 

 

VLAKY od 15. 12. 2024

Trať 010

  • časové posuny některých ranních vlaků linky S10
  • zavedení nového vlaku linky S10 s odjezdem ve 20:05 z České Třebové a příjezdem v 22:21 do Kolína. Tento vlak bude mezi Pardubicemi a Kolínem veden v pracovní dny

 

Trať 011

  • nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ s kapacitou 230 míst k sezení na linku R41 (vybrané spoje i na lince S1)
  • změna konceptu spěšných vlaků linky R41 Praha – Kolín – (Kutná Hora), které budou nově pásmové
    • vlaky linky R41 budou mezi Prahou a Kolínem v pracovních dnech v období přepravních špiček provozovány v intervalu 30 minut mezi spoji
    • dochází ke změně zastavovací politiky, kdy v úseku Praha – Poříčany pojedou jako zrychlené a v úseku Poříčany – Kolín budou zastavovat (až na několik výjimek) ve všech stanicích a zastávkách, kde nahradí linku S1.
    • některé spoje linky R41 ve směru do Prahy budou z technologických důvodů (omezená kapacita dráhy) projíždět zastávky Nová Ves u Kolína a Tatce
  • v dopoledních a večerních sedlech pracovních dní a o víkendech jsou vlaky linky S1 i nadále vedeny v celé trase Praha – Kolín a linka R41 není v provozu
  • se změnou konceptu provozu na této trati souvisí úprava časových poloh spojů linek R41 a S1 - vlaky těchto linek se budou potkávat okolo 00. a 30. minuty v železniční stanici Poříčany, kde budou na sebe navazovat
  • z technologických důvodů bude linka S7 zkrácena do trasy Praha hl. n. – Beroun a ve špičkách pracovních dní už nebude jezdit z Českého Brodu
    • mezi Českým Brodem a Prahou linku S7 nahradí posílená linka S1 a všechny její spoje budou trasovány na Masarykovo nádraží.
  • zavedení nové linky S61 v pracovní dny v trase Praha hl. n. – Úvaly v intervalu cca 30 minut mezi spoji ve špičkách a cca 60 minut v přepravních sedlech
    • o víkendech bude tato linka jezdit v intervalu 60 minut mezi spoji v trase Praha-Vršovice – Praha hl. n. – Úvaly

 

Trať 012

  • v souvislosti se změnou provozního konceptu na trati 011 (linky R41 a S1) dochází k úpravám časových poloh vlaků i na trati 012 (linka S11) - v Pečkách budou zajištěny oboustranné přípoje mezi vlaky linky S11 z Plaňan a vlaky linek R41 a S1 prioritně ve směru do Prahy
  • dojde k rozšíření provozu jednoho páru vlaků linky S11 s odjezdem z Peček v 11:10 a s odjezdem z Kouřimi v 12:11 na všechny víkendové dny a svátky v období od 22. března 2025 do 28. října 2025 v úseku Plaňany zastávka – Kouřim
  • dojde také k prodloužení tras jednoho páru vlaků linky S11 s odjezdem z Peček v 19:10 a s odjezdem z Bošic ve 20:17 o úsek Plaňany zastávka – Bošice

 

Trať 060

  • v souvislosti se změnou provozního konceptu na trati 011 (linky R41 a S1) dochází ke změnám jízdního řádu i na trati 060 (linka S12) - v Poříčanech budou zajištěny oboustranné přípoje mezi vlaky linky S12 z Nymburka a vlaky linek R41 a S1 jak ve směru do Prahy, tak i ve směru do Kolína
  • příjezdy do Poříčan a odjezdy z Poříčan jsou stanoveny na 00. minutu, u posilových spojů v ranních špičkách pracovních dní i na 30. minutu

 

Trať 062

  • na lince S31 je v pracovní dny zaveden navíc jeden nový pár vlaků v 5:34 z Mladé Boleslavi město do Nymburka a v 22:03 z Nymburka do Mladé Boleslavi město

 

Trať 064

  • na lince S36 zavedeny nové spoje především pro školní výlety do Lomnice nad Popelkou -jedná se o tři páry spojů z Mladějova v Čechách do Lomnice nad Popelkou a zpět v pátky během června; toto rozšíření provozu je na území Královehradeckého a Libereckého kraje, ale prakticky jde o prodloužení tras z a do Mladé Boleslavi

 

Trať 070

  • v souvislosti s přesunem lokomotiv v rámci vozidlového parku dopravce dojde ke změně typu nasazovaných vozidel na některých vlacích linky S3
    • soupravy vedené lokomotivami řady 750.7, přípojnými a řídícími vozy budou nahrazeny motorovými vozy řady 854 s příslušnými přípojnými a řídícími vozy
    • na některých spojích ve špičkách pracovních dní půjde jen o změnu řady lokomotivy z 750.7 na 743.2.
  • spěšný vlak linky R43 s odjezdem v 16:18 z Prahy hl. n. bude nově ukončen v Mladé Boleslavi, kde bude zajištěn přestup na linku S3 dále do Turnova
  • zavedení nového páru spěšných vlaků linky R43 v trase Praha hl. n. – Turnov o víkendech v letním období od 22.3. do 28.10. s odjezdem z Prahy hl. n. v 8:18 a zpět z Turnova v 15:28
  • zavedení nového spěšného vlaku linky R43/S3 v pracovní dny v trase Praha hl. n. – Mělník s odjezdem v 20:18 z Prahy

 

Trať 072

  • všechny spoje linky S32 budou od Ústí nad Labem ukončeny v Lysé nad Labem, v úseku Lysá nad Labem – Kolín je nahradí linky S2 v novém provozním konceptu
  • zavedení nového spěšného vlaku linky R43/S3 v pracovní dny v trase Praha hl. n. – Všetaty – Mělník s odjezdem v 20:18 z Prahy

 

Trať 090

  • nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ s kapacitou 230 míst k sezení na většinu spojů linky S4/U4
  • na základě spolupráce s obcí Nelahozeves budou o víkendech a svátcích v období rekreačního léta o úsek Kralupy nad Vltavou – Nelahozeves prodlouženy vybrané spoje linky S4 z a do Prahy a v části dne tak bude zkrácen interval mezi vlaky na 1 hodinu

 

Trať 091

  • nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ s kapacitou 230 míst k sezení na většinu spojů linky S4 s tím, že ve špičkách pracovních dní budou mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou elektrické jednotky řady 640.2 spojovány do dvojic, které nabídnout 460 míst k sezení
  • posun ranního osobního vlaku linky S4 z Kralup nad Vltavou o 10 minut dříve na odjezd v 6:02 z Kralup nad Vltavou; tento vlak bude také z technologických důvodů odkloněn do železniční stanice Praha-Holešovice, kde bude ukončen

 

Trať 093

  • častější zastavování vlaků linky S45 v zastávce Dřetovice a stanici Kladno-Dubí umožněné přeložením míjení protijedoucích vlaků do nově dvoukolejného mezistaničního úseku Kladno – Kladno-Ostrovec - nově budou vlaky

 

Trať 120

  • s předpokládaným termínem od 2. 8. 2025 dojde k opětovnému prodloužení všech vlaků do železniční stanice Praha Masarykovo nádraží v souvislosti s dokončením modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště

 

Trať 121

  • zavedení nového spoje linky S65/S54 Praha-Zličín – Hostivice – Noutonice s odjezdem v 7:10 ze železniční stanice Hostivice

 

Trať 122

  • zavedení nového spoje linky S65/S54 Praha-Zličín – Hostivice – Noutonice s odjezdem v 7:05 ze železniční stanice Praha-Zličín


Trať 161

  • zavedení nového odpoledního páru spojů linky S57 v úseku Blatno u Jesenice – Žlutice o víkendech a svátcích s odjezdem ze železniční stanice Blatno u Jesenice v 16:47 a ze železniční stanice Žlutice v 16:27


Trať 162

  • zavedení nového podvečerního páru spojů linky S58 v pátek s odjezdem v 18:09 ze železniční stanice Rakovník a v 19:41 ze železniční stanice Kralovice u Rakovníka
  • zavedení nového dopoledního páru spojů linky S58 o víkendech s odjezdem v 8:49 ze železniční stanice Rakovník a v 9:59 ze železniční stanice Kralovice u Rakovníka

 

Trať 171

  • z technologických důvodů bude linka S7 zkrácena do trasy Praha hl. n. – Beroun a ve špičkách pracovních dní už nebude jezdit z Českého Brodu (mezi Českým Brodem a Prahou linku S7 nahradí posílená linka S1 a všechny její spoje budou trasovány z a na Masarykovo nádraží)
  • provoz linky S7 bude nadále výrazně ovlivněn výlukovou činností mezi Karlštejnem a Berounem a také nevyhovujícím technickým stavem Výtoňského železničního mostu přes Vltavou v Praze mezi Hlavním nádražím a Smíchovem

 

Trať 200

  • drobné posuny některých spojů linky S66 mezi Březnicí a Pískem dle požadavků Jihočeského kraje
  • vlak linky S66 v 8:01 z Březnice pojede mezi Březnicí a Pískem nově denně (dosud nejezdil v pracovní dny během školních prázdnin)
  • vlak linky S66 v 6:13 z Písku do Březnice nově jede v pracovní dny (dosud nejezdil v pracovní dny během školních prázdnin)
  • během jara 2025 předpokládáme, že dojde k úpravám časových poloh linek S60 a S66 pro opětovné vytvoření přípojů v Březnici, a to v souvislosti s opravami trati, která umožní dílčí zvýšení traťové rychlosti

 

Trať 203

  • vlak linky S60 v 8:14 z Březnice pojede mezi Březnicí a Blatnou nově denně (dosud jezdil jen v letní sezóně)
  • vlak linky S60 v 10:14 z Březnice pojede mezi Březnicí a Blatnou nově denně (dosud jezdil v zimní sezóně denně a v letní sezóně jen v pracovní dny)
  • vlak linky S60 v 9:12 z Blatné pojede mezi Blatnou a Březnicí nově denně (dosud jezdil jen v letní sezóně)
  • vlak linky S60 v 17:12 z Blatné pojede mezi Blatnou a Březnicí nově denně (dosud jezdil v zimní sezóně denně a v letní sezóně jen v pracovní dny)

 

Trať 204

  • během jara 2025 předpokládáme, že dojde k posunům některých spojů linky T9 z důvodu zachování návazností v Březnici z trati 200, kde budou upraveny časové polohy

 

Trať 212

  • linka S80 bude zkrácena o úsek Zruč nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou, kde ji nahradí o tento úsek prodloužená linka S82
  • linka S80 tedy nově bude provozována v trase Čerčany – Zruč nad Sázavou a linka S82 v trase Zruč nad Sázavou – Světlá nad Sázavou
  • ve Zruči nad Sázavou bude zajištěn přestup mezi oběma linkami.
  • zavedení 3 párů nových vlaků v pracovních dnech, které zajistí přímé spojení v trase Zruč nad Sázavou zastávka – Kutná Hora hl.n. s návaznostmi na linku R9 ve směru do Prahy

 

Trať 220

  • provoz spěšných vlaků linky R49 v pracovní dny bude výrazně posílen - většina spojů už nebude ukončena v Benešově u Prahy, ale pojede dál do Olbramovic, Votic a popřípadě Tábora
    • celkem 4 páry vlaků v období přepravních špiček budou vedeny přímo v celé trase linky z Prahy až do Tábora a zpět
    • jeden pár vlaků pojede z Prahy do Votic a zpět
    • jeden pár vlaků pojede z Prahy do Olbramovic a zpět
    • další nový pár spěšných vlaků pojede ráno z Benešova u Prahy do Tábora a v podvečer zpět
  • o sobotách, nedělích a státních svátcích bude zaveden nový pár spěšných vlaků linky R49, který bude z Prahy hl. n. do Tábora odjíždět v 8:16 a zpět pojede v 17:06 z Tábora do Prahy
    •  na tento pár spojů bude nasazována nová elektrická jednotka řady 640.2 „RegioPanter“
  • většina spojů linky S90 bude nově navazovat v Táboře na Jihočeskou linku S2 do Českých Budějovic, proto pojede o hodinu později či dříve
  • na lince S90 bude mezi Olbramovicemi a Táborem zaveden pravidelný interval 120 minut mezi spoji téměř po celý provozní den, který bude v mírně redukované podobě nadále doplněn krátkými spoji mezi Olbramovicemi a Voticemi
  • linka S98/S90 zajistí nové přímé ranní spojení z Benešova u Prahy do Tábora s odjezdem v 6:20 a příjezdem v 7:15 do Tábora
  • jeden pár večerních spojů linky S90 bude o sobotách nově jako linka S98 prodloužen o úsek Olbramovice - Benešov u Prahy

 

Trať 221

  • vybrané ranní spoje linky S9 do Benešova u Prahy v pracovních dnů již nebudou výchozí z Kolína, Nymburka nebo Lysé nad Labem a místo toho budou v souvislosti se změnou provozního konceptu na tratích 231 a 232 nově vedeny v intervalu 30 minut přímé spoje linky S9 v trase Milovice – Praha hl. n. – Strančice v ranní i odpolední přepravní špičce pracovních dnů
  • provoz spěšných vlaků linky R49 v pracovní dny bude výrazně posílen
    • většina spojů už nebude ukončena v Benešově u Prahy, ale pojede dál do Olbramovic, Votic a popřípadě Tábora (viz trať 220)
    • z Prahy do Benešova u Prahy bude provoz rozšířen na celkem 7 párů spěšných vlaků
  • o sobotách, nedělích a státních svátcích bude zaveden nový pár spěšných vlaků linky R49, který bude z Prahy hl. n. do Tábora odjíždět v 8:16 a zpět pojede v 17:06 z Tábora do Prahy
    • na tento pár spojů bude nasazována nová elektrická jednotka řady 640.2 „RegioPanter“

 

Trať 222

  • na lince S99 bude zaveden 1 nový pár poledních vlaků v pracovní dny s odjezdem v 11:32 z Benešova u Prahy a ve 12:26 z Vlašimi
  • z technologických důvodů bude také posunut vlak z Vlašimi do Benešova u Prahy o 24 minut dříve na odjezd v 11:26

 

Trať 223

  • nový pár spojů linky S98 mezi Benešovem u Prahy a Olbramovicemi v ranních hodinách v pracovní dny a v podvečerních hodinách v sobotu - jde o spoje, které z Olbramovic dál pokračují z/do Tábora jako linka S90
  • provoz spěšných vlaků linky R49 v pracovní dny bude výrazně posílen (viz trať 220)
  • o sobotách, nedělích a státních svátcích bude zaveden nový pár spěšných vlaků linky R49 (viz trať 220)

 

Trať 230

  • nasazení nových elektrických jednotek řady 640.2 „RegioPanter“ na linku R41 (vybrané spoje i na lince S20)
  • rozšíření provoz pásmových spěšných vlaků linky R41 do Kutné Hory, kam budou ve špičkách pracovních dní zajíždět v intervalu 60 minut mezi spoji
  • z důvodu oběhového provázání některých vlaků linky R41 s linkou S1 budou v okrajových částech přepravních špiček spoje linky S1 z Prahy do Kolína prodlouženy o úsek Kolín – Kutná Hora hl.n., na kterém budou vedeny jako linka S20.
  • v souvislosti s plánovanou rozsáhlou výlukovou činností v Kolíně je možno očekávat nahrazování některých vlaků linek R41 a S20 v úseku Kutná Hora hl.n. - Kolín náhradní autobusovou dopravou
  • na základě spolupráce s městem Kutná Hora budou v pracovních dnech zavedeny 3 páry a o víkendech dva páry nových přímých vlaků linky linky S20 v trase Kutná Hora město – Kolín s návaznostmi na linku R18 pro doplnění rychlých spojení s Prahou
    • odjezdy těchto nových spojů budou ze železniční stanice Kutná Hora město v 9:51 (v pracovních dnech), v 11:51 a ve 13:51 a z Kolína v 9:45 (v pracovních dnech), v 11:45 a ve 13:45 (o víkendech)

 

Trať 231

  • zásadní úprava spojů linky S2 a zavedení nových pásmových spěšných vlaků linky R42 v souvislosti se změnou provozního konceptu na tratích 231 a 232
  • nové spěšné vlaky linky R42
    • budou vedeny v období přepravních špiček pracovních dnů v intervalu 60 minut mezi spoji
    • mezi Prahou a Nymburkem budou zastavovat pouze v Lysé nad Labem, v úseku z Nymburku do Kolína budou v prokladu s linkou S2 zastavovat ve všech stanicích a zastávkách
    • budou v Praze vedeny z a na Masarykovo nádraží
  • zastávkové osobní vlaky linky S2
    • budou vedeny z Prahy hl. n. do Nymburka ve špičkách po 30 minutách, dále do Kolína celodenně po 60 minutách
    • v sedlech pracovních dní a o víkendu budou spoje linky S2 nadále vedeny v intervalu 60 minut mezi spoji
    • časové polohy jsou nadále vázány přestupním uzlem v celou hodinu v Nymburce, kde budou zajištěny přestupní vazby na okolní linky

 

Trať 232

  • zásadní úprava spojů linek S2, S9, S22 a zavedení nových pásmových spěšných vlaků linky R42 v souvislosti se změnou provozního konceptu na tratích 231 a 232
  • nové spěšné vlaky linky R42 budou vedeny v období přepravních špiček pracovních dnů v intervalu 60 minut mezi spoji (viz trať 231)
  • zastávkové osobní vlaky linky S2 budou vedeny z Prahy hl. n. do Nymburka (viz trať 231)
  • dochází i k úpravám linek S9 a S22
    • v přepravních špičkách pracovních dnů zajistí linka S9 obsluhu úseku Milovice – Praha a zároveň přímé spojení v trase Milovice – Praha hl. n. – Strančice v intervalu 30 mezi spoji
    • ve špičkách odpadne nutnost přestupu ve stanici Lysá nad Labem při cestování z Milovic do Prahy - všechny spoje budou vedeny jako přímá linka S9
    • v období přepravních sedel v pracovní dny a o víkendu obsluhu v trase Milovice – Praha nadále zajistí linka S22
  • díky novému provoznímu konceptu budou nově zastávkové spoje linek S2 a S9 mezi Prahou a Lysou nad Vltavou vedeny v souhrnném intervalu přibližně 15 minut mezi spoji v období přepravních špiček pracovních dnů
  • linky S2, S9 a S22 budou v Praze vedeny z/na hlavní nádraží
  • všechny vlaky linek S2, S9 a S22 budou zastavovat ve stanici Mstětice

 

Trať 235

  • na základě spolupráce s městem Kutná Hora budou v pracovních dnech zavedeny 3 páry a o víkendech dva páry nových přímých vlaků linky pod linkou S20 v trase Kutná Hora město – Kolín s návaznostmi na linku R18 pro doplnění rychlých spojení s Prahou (viz trať 230)
  • na základě požadavku města Kutná Hora a ve spolupráci s organizací IDSK Správa železnic provedla změnu názvů dvou železničních zastávek - Kutná Hora předm. na Kutná Hora-Vrchlice a Poličany na Kutná Hora-Poličany